Stage winner Viking Tour 2014
is leeg
Facebook
<< vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | volgende >>
 

Met een M5 Carbon High Racer van Rome naar Mekka. door Henk Holstein

Naar boven

Een verslag van Henk Holsteins' rijervaringen.

23 september 2009 ben ik gestart met 20 fietsvrienden voor een fietstocht van Rome naar Mekka in 32 dagen. Met deze fietstocht is een brug gebouwd tussen het Christendom en de Islam. We wilden met deze fietstocht begrip en respect bevorderen tussen de religies in de wereld. Meer informatie over deze fietstocht is te vinden op de site cycletourromemecca


Ik heb gekozen voor deze fiets vanwege het comfort gecombineerd met een laag gewicht en snelheid. Het 6 wekenlang gebukt fietsen met een relatief lage snelheid leek mij geen prettig perspectief. Rugpijn en een pijnlijk zitvlak leken mij onontkoombaar. De tocht is volbracht en de verwachting dat ik comfortabel en pijnloos met de CHR deze tocht van drieduizend kilometer zou volbrengen leek geheel terecht. Op de trajecten die redelijk vlak waren was de CHR onbetwist de snelste fiets. Ook op hellingen tot circa 6 procent was de CHR een zeer snelle en niet te kloppen fiets. Van 6-8% was van weinig verschil sprake. Boven de 9 % moest ik een aantal van mijn fietsmaten voor laten gaan. Opgemerkt moet worden dat ik een zware fietser ben (96 kilo) en dat zware fietsers bij steilere klimmen in de regel iets moet toegeven aan de lichte fietsers. Dus in hoeverre het voor laten gaan van een enkeling van de groep gelegen is in de ligfiets of mijn gewicht is voor mij tot nu toe een geheim. Kortom de klimeigenschappen van deze ligfiets zijn zonder meer positief.
De fiets fietste gemakkelijk en het afdalen met grote snelheid (80 km per uur) ging uitstekend. Hoe groter de snelheid hoe beter de wegligging werd. Het afdalen in Turkije met grote snelheid met een escorte van diverse politieauto's met zwaailicht en sirene is een ervaring die ik zal koesteren. De CHR heeft heel veel aandacht gekregen. Duizenden malen ben ik gefotografeerd en ook diverse keren heb ik de voorpagina van Turkse kranten gehaald. Er bestaat voor deze superieure ligfiets veel interesse.
Ik heb gekozen voor een kettinglijn met weinig weerstand. Dit betekent dat de ketting langs het voorwiel loopt en niet voorzien is van kettingbuizen. Na enige gewenning kan met deze kettinglijn goed worden gefietst. Bij het positioneren van een pedaal voor de start waarbij je de trapper in de tegengestelde richting beweegt is het belangrijk het voorwiel rechtuit te hebben. Zo niet dan duwt het voorwiel de ketting van het kettingblad en moet de ketting opnieuw worden opgelegd. De lage kettingweerstand verhoogt de snelheid en past perfect bij het ontwerp van deze fiets.
Ik ben zeer tevreden met deze CHR en kan een ieder een proefrit aanraden. Wel ben ik van mening dat enige ervaring met een ligfiets een goede basis is, voordat dit raspaardje van stal wordt gehaald.
Pas na enige honderden kilometers begon bij mij het enthousiasme te ontstaan. Echt een aspirant koper moet oog hebben voor de ontwerpcriteria van deze fiets. Waarbij snelheid is gekoppeld aan het comfort van een carbonframe met een lange wielbasis van 138 cm. Vering is absoluut overbodig op deze fiets. Dus na enige oefening en gewenning een snelle en comfortabele ligfiets. Een fiets die superieur is aan deze ligfiets zal wellicht door M5 in de toekomst nog worden ontwikkeld maar deze opgave is niet eenvoudig.
M5 gefeliciteerd met deze Carbon High Racer!
Een tevreden klant die respect heeft voor de volhardendheid waarmee deze fiets is ontwikkeld.

M5 bedankt, Henk Holstein


Noot van M5: Het bijzondere van de laatst gepubliceerde berichten zit hem vooral in het feit dat het "leidend voorwerp" steeds dezelfde fiets is.... Of er nu een werelduurrecord gereden moet worden of een of andere extreme tocht. Daarnaast wordt deze fiets uiteraard massaal ingezet door onze forensende klanten.
 

Met een M5 Carbon High Racer van Rome naar Mekka. door Henk Holstein

Naar boven

Een verslag van Henk Holsteins' rijervaringen.

23 september 2009 ben ik gestart met 20 fietsvrienden voor een fietstocht van Rome naar Mekka in 32 dagen. Met deze fietstocht is een brug gebouwd tussen het Christendom en de Islam. We wilden met deze fietstocht begrip en respect bevorderen tussen de religies in de wereld. Meer informatie over deze fietstocht is te vinden op de site cycletourromemecca


Ik heb gekozen voor deze fiets vanwege het comfort gecombineerd met een laag gewicht en snelheid. Het 6 wekenlang gebukt fietsen met een relatief lage snelheid leek mij geen prettig perspectief. Rugpijn en een pijnlijk zitvlak leken mij onontkoombaar. De tocht is volbracht en de verwachting dat ik comfortabel en pijnloos met de CHR deze tocht van drieduizend kilometer zou volbrengen leek geheel terecht. Op de trajecten die redelijk vlak waren was de CHR onbetwist de snelste fiets. Ook op hellingen tot circa 6 procent was de CHR een zeer snelle en niet te kloppen fiets. Van 6-8% was van weinig verschil sprake. Boven de 9 % moest ik een aantal van mijn fietsmaten voor laten gaan. Opgemerkt moet worden dat ik een zware fietser ben (96 kilo) en dat zware fietsers bij steilere klimmen in de regel iets moet toegeven aan de lichte fietsers. Dus in hoeverre het voor laten gaan van een enkeling van de groep gelegen is in de ligfiets of mijn gewicht is voor mij tot nu toe een geheim. Kortom de klimeigenschappen van deze ligfiets zijn zonder meer positief.
De fiets fietste gemakkelijk en het afdalen met grote snelheid (80 km per uur) ging uitstekend. Hoe groter de snelheid hoe beter de wegligging werd. Het afdalen in Turkije met grote snelheid met een escorte van diverse politieauto's met zwaailicht en sirene is een ervaring die ik zal koesteren. De CHR heeft heel veel aandacht gekregen. Duizenden malen ben ik gefotografeerd en ook diverse keren heb ik de voorpagina van Turkse kranten gehaald. Er bestaat voor deze superieure ligfiets veel interesse.
Ik heb gekozen voor een kettinglijn met weinig weerstand. Dit betekent dat de ketting langs het voorwiel loopt en niet voorzien is van kettingbuizen. Na enige gewenning kan met deze kettinglijn goed worden gefietst. Bij het positioneren van een pedaal voor de start waarbij je de trapper in de tegengestelde richting beweegt is het belangrijk het voorwiel rechtuit te hebben. Zo niet dan duwt het voorwiel de ketting van het kettingblad en moet de ketting opnieuw worden opgelegd. De lage kettingweerstand verhoogt de snelheid en past perfect bij het ontwerp van deze fiets.
Ik ben zeer tevreden met deze CHR en kan een ieder een proefrit aanraden. Wel ben ik van mening dat enige ervaring met een ligfiets een goede basis is, voordat dit raspaardje van stal wordt gehaald.
Pas na enige honderden kilometers begon bij mij het enthousiasme te ontstaan. Echt een aspirant koper moet oog hebben voor de ontwerpcriteria van deze fiets. Waarbij snelheid is gekoppeld aan het comfort van een carbonframe met een lange wielbasis van 138 cm. Vering is absoluut overbodig op deze fiets. Dus na enige oefening en gewenning een snelle en comfortabele ligfiets. Een fiets die superieur is aan deze ligfiets zal wellicht door M5 in de toekomst nog worden ontwikkeld maar deze opgave is niet eenvoudig.
M5 gefeliciteerd met deze Carbon High Racer!
Een tevreden klant die respect heeft voor de volhardendheid waarmee deze fiets is ontwikkeld.

M5 bedankt, Henk Holstein


Noot van M5: Het bijzondere van de laatst gepubliceerde berichten zit hem vooral in het feit dat het "leidend voorwerp" steeds dezelfde fiets is.... Of er nu een werelduurrecord gereden moet worden of een of andere extreme tocht. Daarnaast wordt deze fiets uiteraard massaal ingezet door onze forensende klanten.
 

Cool Ice Blue voor een hete zomer...

Naar boven

M5 Carbon High Racer op bestelling ook in fantastisch "Ice Blue" leverbaar

Middelburg is in de ban van de GIRO die finisht op 10 mei.
Mede daarom heeft M5 op uitnodiging van DE boekenwinkel van Nederland, namelijk "de Drukkerij" een 4-tal M5 ligfietsen geëxposeerd in deze boeken "belevingswinkel".
Naast de M5 Ice Blue Carbon High Racer hangt daar nog een werelduurrecordfiets; de M5 Carbon Low Racer en speciaal vanwege de finishende GIRO een GIROrose M5 City Cruiser.
Op de reisafdeling hangt een appelgroene M5 Low Bar met complete tassenset.
 

Aandacht voor een heel bijzonder "project"

Naar boven

14000 km op een M5 tandem van Reims naar Beijng

Lees alles over dit unieke en gedurfde project van Anne and Benjamin
 

Waren even in Apeldoorn

Naar boven

Moekkôkèn´s maiden race

Tijdens de uurrecordpogingen in het Omnisport te Apeldoorn is de splinternieuwe carbon fiets `Moekkôkèn` (goed Zeeuws voor "Moet ik ook hebben") voor het eerst ingezet door bouwer en berijder Bram Moens van M5.

Conclusie: de fiets is ongelooflijk zuinig (dus snel) maar de motor was nog niet volledig op kracht...

Op zich is is het laatste niet verwonderlijk gezien de aanloopperiode. Amper 5 weken geleden besloot Bram een dubbel doel te stellen: a) een zo snel mogelijke fiets op basis van een 2 jaar oude tekening en b) na 5 jaar zelf weer eens te gaan trainen. "A" is redelijk gelukt met wat specials er in gestopt zoals de zeer smalle voorvorkpoten, de carbon aerocranks op basis van een 50 jaar oud TA crankstel en het schouderjuk om wegglijden te voorkomen.
Wat deel "B" betreft: laten we zeggen voorjaar 2012 in de herkansing. Geeft wat meer tijd voor training.

Kort filmpje van A.v.d.Lee is hier te zien:
<< vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | volgende >>
Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de informatie op deze site.© Copyright 2003 - 2017 M5 Ligfietsen / Vipers
Nieuws
Video
Modellen
M5 Lightweight bike parts
Carbon Specials
M5 Specials
Overige producten
Dealers
Waarom een M5
Wedstrijden en records
Onze klanten
Contact
Minimal Bike
2-SPOKE
Bram Moens
 Laatste nieuws
 Archief
 Zoeken
 Sponsoring
 Evenementen
 Publicaties
 Sitemap